انتخاب نیوز

سیاسی انتخابات طیف های سیاسی

انتخاب نیوز

سیاسی انتخابات طیف های سیاسی

دست‌های مسئله‌ساز خاتمی

دست‌های مسئله‌ساز خاتمی

 

خاتمی روز دوشنبه- 17 فروردین که برای شرکت در دومین اجلاس «ائتلاف تمدن ها» به ترکیه رفته بود، با «آندرسون فوگ راسموس»بیرکل جدید ناتو و نخست وزیر سابق دانمارک و بزرگترین حامی کاریکاتورهای موهن علیه ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) دست داده و خوش و بش کرده بود.در حالیکه سید محمد خاتمی با اعلام انصراف از رقابتهای انتخاباتی در حاشیه سیاست قرار گرفته بود ماجرای رفتارهای دور از شان وی بار دیگر با انتفاد اهالی سیاست مواجه شد.

خاتمی روز دوشنبه- 17 فروردین برای شرکت در دومین اجلاس «ائتلاف تمدن ها» به ترکیه رفته بود، با «آندرسون فوگ راسموس» دبیرکل جدید ناتو و نخست وزیر سابق دانمارک و از حامیان کاریکاتورهای موهن علیه ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) دست داده و خوش و بش کرده بود.

اقدام ناشایست وی که واکنش مطبوعات و روزنامه نگاران ایران و مردم منطقه را در پی داشته با یادداشت مدیر مسئول روزنامه کیهان، ابعاد تازه ای یافته است.

حسین شریعتمداری در این یادداشت با اشاره به شخصیت حقوقی خاتمی می‌نویسد: آقای سیدمحمد خاتمی اگرچه دیگر رئیس جمهور نیست و از کاندیداتوری برای ریاست جمهوری دهم نیز انصراف داده است ولی حضور 8 ساله ایشان در مسند ریاست جمهوری کشورمان، چه بخواهند و چه نخواهند بخشی از شخصیت حقوقی جناب خاتمی است که متعلق به شخص ایشان نیست، چرا که این جایگاه در چارچوب نظام اسلامی و با رأی مردم به دست آمده و به ایشان واگذار شده بود، بنابراین، می توان و باید این بخش از شخصیت حقوقی آقای خاتمی را امانتی دانست که از سوی نظام و مردم به ایشان داده شده است.

این تحلیگر سیاسی در ادامه با تقبیح رفتار خاتمی می نویسد :چرا و به چه حقی با اهانت کننده آشکار به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) دست داده و خوش و بش کرده اید؟! مگر شما روحانی- آنهم سید و از ذریه رسول خدا(ص)- نیستید؟ و مگر لباس پیامبر اکرم(ص) را برتن ندارید؟

البته این اولین باری نیست که رفتار خاتمی با اعتراض مردم ایران روبرو می‎شود. در حاشیه سفر دو سال پیش وی به ایتالیا نیز فیلمی از دست دادن خاتمی با برخی زنان ایتالیایی منتشر شده بود که با اعتراضات گسترده‎ای روبرو شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد