انتخاب نیوز

سیاسی انتخابات طیف های سیاسی

انتخاب نیوز

سیاسی انتخابات طیف های سیاسی

خاتمی و موسوی روزگار را به ما زقوم کرده‌اند

عضو شورای مرکزی حزب مشارکت گفت: قضیه خاتمی و میر حسین شده است مثل عسل و خربزه، تک تک شان شیرین اند، اما ترکیبشان سنگ می شود سر جگر آدم؛ و فعلاً که آن عسل و این خربزه دست به دست هم داده اند و روزگار را به ما زقّوم کرده اند!

به گزارش رجانیوز، احمد شیرزاد در وبلاگ شخصی خود با اشاره به انصراف خاتمی از کاندیداتوری نوشت: هنوز خیلی از دوستان اصلاح طلب و بچه هایی که به صحنه آمده بودند، شوکه شده اند و باورشان نمی شود چه اتفاقی افتاده است.
وی افزود: به نظر می رسد در شرایط به وجود آمده نیروهای موجود در بدنه جنبش اصلاح طلبی دو راه بیشتر در پیش نداشته باشند: اولی رفتاری مشابه انتخابات ریاست جمهوری قبلی، یعنی حمایت از کاندیدایی که تمام عیار با برنامه ها و شعارهای اصلاح طلبان هماهنگ باشد که این مسیر معلوم نیست به چه سرنوشتی در شمارش رای ها مواجه شود؛ راه حل دیگر هم عبارت است از کوتاه آمدن از شعارها و ایده آل های اصلاحات حتی از مقدار حداقلی آنها و قرار گرفتن در مسیر حمایت از یکی از کاندیداهایی که در شرایط موجود امکان ادامه حضور آن ها در عرصه ی رقابت می رود. این عیناً همان روشی است که در انتخابات شوراهای سوم در پیش گرفتیم و نتیجه اندکی گرفتیم و در انتخابات مجلس هشتم نیز به کار بردیم و به شکست قطعی به خصوص در شهر تهران رسیدیم.
شیرزاد با بیان اینکه نمی دانم تا چند هفته دیگر نظرم به کدام سمت خواهد چربید، به عدم اثرگذاری احزاب در رای مردم اذعان کرد و ادامه داد: جامعه ما متأسفانه در شرایطی نیست که خطوط و برنامه های سیاسی احزاب و جناح ها را به درستی و دقت از هم تفکیک کند و به چهره های معرفی شده از سوی آن ها به راحتی اعتماد کند.
وی با اشاره تلویحی به توصیه خاتمی مبنی بر رای دادن به میرحسین موسوی، اظهار داشت: مردم ممکن است به چهره های درجه اول ما رأی دهند، اما حتی به گفته و توصیه آن ها معلوم نیست به شخصیت های درجه دوم رضایت دهند؛ شاید برخی گمان کنند این حرف ها را نباید گفت. من این را قبول ندارم. چرا می خواهیم خودمان را گول بزنیم؟ شرایط ما با کنار رفتن خاتمی بسیار بد شده است.
این عضو حزب مشارکت افزود: اگر شرایط به همین روال پیش برود کاندیداهای باقی مانده در جبهه اصلاحات حتی به اندازه زمانی که در کنار خاتمی با هم رقابت می کردند رأی نخواهند آورد. امروز وضع آن ها به مراتب بدتر از چند هفته پیش است که به عنوان رقیب خاتمی در جبهه اصلاحات مطرح بودند.
وی با اشاره به اینکه دلیل کنار کشیدن خاتمی از انتخابات ترس وی بوده است، تصریح کرد: نمی دانم خاتمی از چه چیز نگران شد که یک دفعه و ناگهانی کنار کشید و همه را شوکه کرد. من برای تشخیص او احترام قائلم و با تمام وجود به او اطمینان دارم، اما راستش را بخواهید استدلال هایی که در بیانیه اش کرده بود اصلاً به دلم نمی چسبد؛ نمی دانم او چه تصویری از آینده در ذهن داشت و از چه چیزی هراس داشت که زود هنگام پرورنده نامزدی اش را در انتخابات ریاست جمهوری مختومه کرد.
شیرزاد با اشاره به اینکه درحال حاضر جز تأسف و افسوس از فرصتی که از دست رفت و نگرانی از آنچه در پیش است چیزی برای ابراز ندارم، خاطرنشان کرد: قضیه خاتمی و میر حسین شده است مثل عسل و خربزه، تک تک شان شیرین اند، اما ترکیبشان سنگ می شود سر جگر آدم؛ و فعلاً که آن عسل و این خربزه دست به دست هم داده اند و روزگار را به ما زقّوم کرده اند!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد