انتخاب نیوز

سیاسی انتخابات طیف های سیاسی

انتخاب نیوز

سیاسی انتخابات طیف های سیاسی

نظر یک نویسنده

یک نویسنده سعودی معتقد است: احمدی نژاد توانسته است با گفتار و کردارش در دل اعراب و مسلمانان جای گیرد و ایران تمام خلاء هایی را که کشورهای عرب در صحنه بحرانی منطقه به جای گذاشته اند، پرکرده و در عرصه اوضاع داخلی نیز بحران های متعددی را پشت سر گذاشته است.

به گزارش ایرنا، میثم الجشی نویسنده سعودی در مقاله ای در روزنامه الدار چاپ کویت نوشت : ایران مدت سی سال است که تحت محاصره قرار دارد و هشت سال گرفتار جنگ ایران و عراق بود، در حالی که جهان عرب و غرب درحمایت مالی، ‌تسلیحاتی، سیاسی و رسانه ای عراق از هیچ کوششی فروگذار نمی کردند.

«علاوه بر آن، ایران همواره از تحریم های اقتصادی شدید به تحریم های شدید تر منتقل می شود و آن کشور را به حمله نظامی و کودتای داخلی تهدید کرده اند. ایالات متحده ایران را از هر سو محاصره کرده و دشمنی همسایگانش را بر ضد آن برانگیخته است ولی با وجود همه این مشکلات، ایران توانسته است که در عرصه علمی و فناوری پیشرفت کند و پایه های دموکراسی درآن کشور تثبیت گردد.»

وی افزود: اما کسی نمی تواند ادعا کند که در میان اعراب کشوری وجود دارد که از یک چهارم دموکراسی ایران برخوردار باشد. ایران اقتصاد خود را برپایه خود کفایی استوار ساخته است . درست است که کالاهای ایرانی مرغوبیت اجناسی را که کشورهای خلیج (فارس) وارد می کنند، ندارد اما هرچه باشد کالاهای ایرانی محصولات ملی هستند که به دست خود ایرانی ها تولید شده است.

نویسنده سعودی با اشاره به اینکه ایران از کلیه جنبش های مقاومت علیه اشغالگران بیگانه حمایت کرده است، آورده است: با وجود این،‌ تعداد مهاجران ایرانی به شمار مهاجران مصری، لبنانی و یا عراقی نزدیک نشده است و این خود بیانگر آن است که علیرغم همه بحران ها، اوضاع داخلی ایران از لحاظ حقوقی ودموکراتیک به مراتب ازکشورهای عرب بهتراست.

در پایان مقاله الجشی آمده است: من به عنوان یک عرب آرزو ندارم که هیچ کشوری بر برمیهن من برتری داشته باشد. مشترکات ما با دیگر اعراب،‌از مشترکاتی که با غیر عرب ها داریم،‌ بیشتراست اما نمی توانم به خودم و به شما دروغ بگویم و اعلام کنم که ما درتحقق رویاها و آرزوهایمان پیروز شده ایم درحالی که به ادعای برخی از نویسندگان ایرانیان شکست خورده اند!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد