انتخاب نیوز

سیاسی انتخابات طیف های سیاسی

انتخاب نیوز

سیاسی انتخابات طیف های سیاسی

پروژه تندروهای اصلاح طلب در قالب مظلوم نمایی کلید خورد.

این فرد در دقایق انتهایی برنامه به سمت تریبون موسوی هجوم برده و قصد ضرب و شتم میرحسین را داشت که برخی افراد ناشناس با استفاده از اسپری اشک آور موجب اختلال در مراسم شدند، به نحوی که تعدادی از حاضرین در اثر تنفس گاز اشک آور راهی بیمارستان شدند.

با ناکامی افراطیون در تحت سلطه درآوردن مهندس موسوی گام دوم از پروژه تندروهای اصلاح طلب در قالب مظلوم نمایی کلید خورد. 

به گزارش خبرنگار جهان، پس از آنکه منابع خبری از دیدار روز چهارشنبه جبهه مشارکت با میرحسین موسوی خبر داده بودند، شواهد موجود حاکی از آنست که مسیر ستاد های انتخاباتی موسوی، از تبلیغات شفاف و سالم به تبلیغات انحرافی با محوریت تخریب رقیب و مظلوم نمایی عمومی برگردانده شد.
بر همین اساس، جلسه بعد از ظهر پنج شنبه مهندس موسوی در مشهد با بازیگردانی چند تن از تندروهای اصلاح طلب به پیش برده شد.
در این جلسه که میر حسین موسوی 30 دقیقه از وقت سخنرانی خود را به انتقاد شدید از دولت اختصاص داده بود مقدمات آغاز پرسش و پاسخ دانشجویان از نامزد اصلاح طلبان آغاز گردید. اما در این میان اولین گام برای اجرایی کردن پروژه جنگ روانی و برهم ریختن برنامه های مهندس موسوی، توسط مجری برنامه و با تکرار و تاکید بر عباراتی مانند اینکه "فضا را ملتهب نکنید" و القائاتی از این قبیل اجرایی شد. 

شعارهای هماهنگ شده ای که در این برنامه بر آنها دامن زده می شد به تقلید از فضای دوران اصلاحات و با تکیه بر عباراتی کهنه و نخ نما تکرار می شد که برخی از آنها عبارتند از:
"جمهوری اسلامی آزاد باید گردد"
"توپ، تانک بسیجی دیگر اثر ندارد"
"آزادی اندیشه با ریش و پشم نمیشه"
مرگ بر طالبان، چه کابل چه تهران"
هم چنین به کار بردن شعارهایی علیه نهادی های نظام به خصوص شورای نگهبان که پس از اظهارات مهندس موسوی درباره نظارت استصوابی ابراز شد از دیگر قسمت های شعاری برنامه دانشگاه فردوسی مشهد بود.
بنا بر این گزارش، از بخش های جالب توجه پرسش و پاسخ حاضران از میر حسین سوالاتی بود که یک دانشجوی منتقد در زمینه عملکرد گذشته میرحسین بر زبان راند و هنگامی که سوالات وی به موضوع اقدامات و مواضع احمدی نژاد رسید حاضرین در سالن با "هو کردن" مانع از ادامه سوالات او شدند.
در این هنگام مجری مراسم با قطع سوالات این دانشجو و دیکته ای خواندن آنها ، میر حسین موسوی را به حضرت یوسف تشبیه کرد و افزود: همان گونه که یوسف پس از غیبتی طولانی با لطف خدا از چاه به در آمده و به عزت و شوکت نائل شد امید داریم که مهندس موسوی نیز پس از غیبتی بیست ساله از چاه به درآمده و با لطف خداوند به جایگاه واقعی خود برسد.
از سوی دیگر، مشاهدات خبرنگار جهان حکایت از آن دارد که فردی به نام ح-ج از اعضای تندروی اصلاحات درمشهد که با لقب شعبان بی مخ شناخته می شود و قبل از مراسم با نوشتن پلاکاردهایی با عبارات: "زندان سیاسی آزاد باید گردد" ، " رکسانا یک خبرنگار است، نه یک جاسوس" و "آزادی اندیشه با بسیجی نمیشه" به عنوان لیدر تبلیغاتی مراسم سخنرانی میرحسین فعالیت می کرد، در دقایق انتهایی برنامه پس از آنکه التهاب آفرینی های گردانندگان جلسه در به اغتشاش کشاندن مراسم ، کارگر نیفتاد به سمت تریبون موسوی هجوم برده و قصد ضرب و شتم میرحسین را داشت که برخی افراد ناشناس با استفاده از اسپری اشک آور موجب اختلال در مراسم شدند، به نحوی که تعدادی از حاضرین و به خصوص دانشجویان دختر در اثر تنفس گاز اشک آور راهی بیمارستان شدند. 
در این هنگام حدود 100 نفر از حاضران در سالن که عمدتا نیروهای ستاد اصلاح طلبان بودند از درب سالن شهید بهشتی تا میدان جانباز مشهد مبادرت به راهپیمایی و سر دادن شعارهای تند و توهین آمیز علیه نظام کردند. 
گفتنی است فیلم این مراسم و ایفای نقش ح-ج در دونقش موافق و مخالف میرحسین موجود است .


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد