انتخاب نیوز

سیاسی انتخابات طیف های سیاسی

انتخاب نیوز

سیاسی انتخابات طیف های سیاسی

رقم خودفروشی زنان در ایران

در سال های اخیر بسیاری از رسانه های غربی رقم خودفروشی زنان در ایران را بسیار بالاتر از آنچه که به طور واقعی وجود دارد بیان کرده اند.

در سال های اخیر بسیاری از رسانه های غربی رقم خودفروشی زنان در ایران را بسیار بالاتر از آنچه که به طور واقعی وجود دارد بیان کرده اند. این در حالیست که آمارها نشان می دهد طی 3 سال گذشته آمار خودفروشی زنان در ایران حدود 40 درصد کاهش داشته است.
خودسانسوری مطبوعات در خصوص برخی معضلات اجتماعی گاه آنها را نه تنها حذف نمی کند بلکه زمینه دامن زدن آنها را در بسیاری موارد فراهم می کند. به عنوان مثال آمار خوفروشی زنان در ایران بسیار پایین تر از آماری است که بسیاری از جراید و رسانه های کشورهای خارجی بیان می کنند.
به گزارش خبرنگار اجتماعی جهان با آنکه نمی توان آمار دقیقی از خودفروشی در کشور داد اما تحقیقات نشان از کاهش چشمگیر این معضل اجتماعی در سطح جامعه دارد.
به گفته مجید ابهری، کارشناس آسیب شناسی در ایران، با آنکه نمی توان آمار دقیقی از روسپیگری داشت اما تحقیقات حاکی از آنست که آمار این معضل اجتماعی در جامعه رو به کاهش بوده و می توان گفت با فراهم آوردن بستر مناسب برای این زنان، آمار آن را به حداقل نیز رساند.
وی با بیان اینکه آمار زنانی که خودفروشی می کنند تا 40 درصد کاهش داشته است افزود: با توجه به پروژه های حمایتی و آموزش هایی که بعضی از بانوان در دوره های گوناگون دیده اند و سهولت اشتغال بانوان در بخش های خصوصی و دولتی خودفروشی کاهش پیدا کرده است.
وی همچنین پروژه های حمایتی دولت مثل سهام عدالت، افزایش کمک های مالی از سوی برخی سازمان ها مانند بهزیستی، کمیته امداد و حمایت برخی نهادهای دولتی و
NGO
هایی که با حمایت دولت تشکیل شده است را از عوامل موثر در کاهش این آمار در ایران دانست و افزود: با رفع مشکلات شخصی و رفتاری این زنان می توان تا 95 درصد خودفروشی را در جامعه از بین برد.
به گفته کارشناسان، مشکلات مالی بعد از کمرنگ بودن ارزش های اخلاقی، مهمترین معضل زنانی است که خودفروشی را به عنوان شغل و منبع درآمد خود انتخاب می کنند. همچنین راحت طلبی، کمرنگ بودن ارزش های اخلاقی و نیاز مالی به ویژه در زنان بیوه و مطلقه می تواند زمینه ساز مناسبی برای بروز چنین ناهنجاری هایی باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد